مواد مغذی که باعث کاهش وزن می شوند

 

بین مواد مغذی و کاهش وزن رابطه مستقیمی وجود دارد که بهتر است کسانی که قصد کاهش وزن دارند اطلاعات کافی در این مورد داشته باشند.

تقریبا 70-80٪ از برنامه های کاهش وزن موثر تنها بر رژیم غذایی تکیه می کنند، که مقادیر مشخصی از مواد غذایی و انواع مواد مغذی در طی این رژیم باید مصرف شود. در حال حاضر رعایت رژیم های غذایی یکی از موثرترین راههای کاهش وزن می باشد. اگر شما تحقیقات در مورد استراتژی های مختلف از دست دادن وزن را انجام دهید، هزاران برنامه مختلف کاهش وزن را می یابید.

در مورد تغذیه، عوامل متعددی وجود دارد که شما باید کالری، کربوهیدرات، چربی ها، قندها، پروتئین و موارد دیگر را در نظر بگیرید. انتخاب یک برنامه کاهش وزن تغذیه در راس برنامه های کاهش وزن قرار دارد تا میزان کالری روزانه شما را مشخص و طبق آن برنامه وعده های غذایی را استفاده کنید.

مواد مغذی و کاهش وزن

از دست دادن وزن فقط در مورد کاهش کالری نیست، اگر مواد مغذی مناسب را دریافت نکنید، می تواند باعث آسیب بیشتر به بدن شود،. یک رژیم متعادل حاوی پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و مواد معدنی است و شما همچنین باید مقدار زیادی آب بنوشید. این مواد مغذی (ویتامینها و مواد معدنی) هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

فیبر غذایی برای کاهش وزن

فیبر مواد غذایی به شما کمک می کند بعد از وعده غذایی احساس سبکی کنید. شما باید با خوردن مقدار زیادی میوه تازه، سبزیجات، حبوبات و دانه های کامل، فیبر را در بدن خود افزایش دهید. همچنین همیشه غلات غنی شده را مصرف کنید زیرا نه تنها فیبر زیادی را به شما می دهد، بلکه مصرف چندین وعده غذایی متعدد در طول روز را کاهش می دهد.  به تدریج مصرف فیبر خود را به 25 گرم توصیه شده در روز افزایش دهید. نوشیدن مقدار زیادی آب برای جلوگیری از مناسب است. شما همچنین می توانید مکمل های فیبر با کیفیت مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا3 برای رژیم غذایی

چربی های مضر مانند چربی های ترانس می توانند کاهش وزن را مهار کنند. اما چربی های مفید مانند اسیدهای چرب امگا 3 که در تخم مرغ و ماهی یافت می شوند، می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند زیرا سطح انرژی شما افزایش می یابد و باعث می شود احساس خستگی کمتری داشته باشید.

کلسیم برای کاهش وزن

بزرگسالان نیاز به 1000 میلی گرم کلسیم در روز دارند. کلسیم استخوان ها به حفظ قدرت و حفظ تراکم آن کمک خواهند کرد. کلسیم استخوانها باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تنظیم فشار خون شما می شود.  مطالعات نشان می دهد که مقدار توصیه شده روزانه کلسیم نیز می تواند باعث کاهش وزن شود.

آهن برای از دست دادن وزن

کم خونی فقر آهن کمبود عمده مواد معدنی در جهان است. اگر به طور مرتب و همیشه خسته هستید، احتمالا کم خونی کمبود آهن دارید. مصرف آهن در بدن باعث جذب اکسیژن از سلول های قرمز خون می شود. اگر شما به اندازه کافی آهن دریافت نکنید، سلولهای بدن شما نمیتوانند اکسیژن مورد نیاز خود را به درستی تامین کنند.

روی (زینک) برای کاهش وزن

این ماده معدنی که در تمام بافتهای بدن یافت می شود، بهترین ماده معدنی برای متابولیسم شما است. روی به تیروئید کمک می کند تا هورمون هایی تولید کند که متابولیسم شما را تنظیم می کند. شما باید هشت میلی گرم  زینک در روز دریافت کنید.

ویتامین D برای کاهش وزن

ویتامین D برای جذب کلسیم مهم است، اما بسیاری از بزرگسالان آن را به اندازه کافی مصرف نمی کنند. پوست شما می تواند ویتامین D خود را با جذب نور خورشید تولید کند. اما اگر از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، احتمال دارد که پوست شما به اندازه کافی برای تولید ویتامین D اشعه UV را جذب نکند. گوشت گوسفند و روغن ماهی غنی از ویتامین D هستند و شیر و دیگر محصولات لبنی با ویتامین D نیز غنی می شوند.

 

شرکت بنیان سلامت کسری، تولید کننده محصولات ویژه ویتامین D به فرم قطره با نامهای کید3 و کید3فورت می باشد. کید3 برای پیشگیری از  کمبود ویتامین دی در کودکان و کید3فورت برای رفع کمبود شدید ویتامین دی در کودکان و بزرگسالان می باشد.

 

feelawesomecompany.com

مطالب مرتبط