لاغری با دانه های قهوه سبز

در طول چند سال گذشته، قهوه سبز یکی از محبوب ترین مکمل های کاهش وزن بوده است. قهوه سبز علاوه بر کمک به کاهش وزن، موجب کاهش اشتها، سلامت قلب، محافظت در برابر بیماریهای عصبی و کند شدن روند پیری می شود. قهوه سبز پس از یک مطالعه منتشر شده در "مجله بین المللی تحقیقات پزشکی"، رونق واقعی بازار جهانی را تجربه کرد. در این مقاله اثبات شده بود که مصرف یک فنجان این نوشیدنی در روز فقط در هشت هفته وزن بدن را 10٪ کاهش می دهد، وزن عضلانی را 8 برابر افزایش می دهد.

قهوه سبز چیست؟

 

 

 

قهوه سبز  یا عصاره قهوه سبز محصولی است که از قهوه خام می آید. از این قهوه برای ساخت قهوه تیره استفاده می شود که فرآیند تغییرات بر روی آن در دمای 245 درجه سانتیگراد انجام می شود، که به طور قابل توجهی ساختار شیمیایی، رنگ، طعم و مواد مغذی آن را تغییر می دهد. مصرف قهوه سبز برای لاغری به شکل نوشیدنی و قرص های حاوی عصاره قهوه سبز است. قرص های لاغری قهوه سبز مواد فعال قهوه سبز خام را بصورت فشرده و کامل درون خود دارد، که اثر بسیار چشمگیری بر کاهش وزن دارد.

قهوه سبز علاوه بر اینکه برای لاغری مفید است، یک منبع عالی از انواع مختلف آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی، از جمله پلی فنل ها است. یکی از این پلی فنلها اسید کلرژنیک است و در قهوه سبز مقدار زیادی دارد. اسید کلرژنیک یکی از مهمترین دلایل سلامت قهوه سبز است و به همین دلیل قهوه سبز بر کاهش وزن و ذوب شدن چربی بیش از حد اثر می گذارد. متاسفانه، قهوه بو داده با فرایند پردازش حرارتی مقدار زیادی از اسید کلرژنیک را از دست می دهد که در نهایت این محصول حرارت دیده به شکل های مختلف مانند نوشیدنی، پودر و طعم دهنده استفاده می شود.

کل غلظت اسید کلرژنیک و هیدروکسی سینامیک اسید در قهوه حدود 57 درصد و محتوای کافئین بین 2 تا 4 درصد در محصولات قهوه سبز است. کافئین عنصر اصلی در قهوه است و دارای شهرت  منفی است، اما تحقیقات نشان می دهد که آنچه مردم در مورد کافئین فکر می کنند عمدتا غیر قابل اثبات است. در واقع با توجه به مقدار کافئین که مصرف می کنید، می تواند اثر مثبت و منفی داشته باشد.

قهوه سبز باعث کاهش وزن می شود

مطالعاتی که در زمینه تاثیرات قهوه سبز بر لاغری صورت گرفته است اثبات می کند قهوه سبز به علت وجود پلی فنل هایی چون اسید کلروژنیک بر کاهش وزن تاثیر مثبت دارد. اسید کلروژنیک قهوه سبز، قند و چربی مازاد بدن را به انرژی تبدیل می کند و متابولیسم بدن را سرعت می بخشد. همچنین التهابات سلولی را که سبب دیابت و بسیاری از مشکلات متابولیکی بیشتر می شود، کاهش می دهد، آزاد سازی قند را در جریان خون کاهش می دهد و به تنظیم میزان آزاد شدن انسولین کمک می کند که گلوکز را به سلول ها منتقل می کند.

چگونگی استفاده از قهوه سبز

اگر مقدار اسید کلرورنیک کم است (حدود 10٪) باشد، حدود 800 تا 3000 میلی گرم در روز مصرف کنید.

اگر مقدار اسید کلروژنیک بالاتر (حدود 20٪) باشد، روزانه 600-1500 میلی گرم استفاده کنید.

اگر مقدار اسید کلروژنیک بیش از 50٪ باشد، حداکثر دوز آن 200 تا 600 میلی گرم در روز است.

محصول لاغری گرین کافی بی اس کی، ساخت شرکت دانش بنیان بنیان سلامت کسری، حاوی عصاره قهوه سبز خام و بو نداده است که حاوی 50% اسید کلروژنیک و 2 تا 4% کافئین می باشد. این محصول از داروخانه های سراسر کشور قابل تهیه می باشد.

 

burnfatwithdani.com