ارتباط ال-کارنیتین با کاهش وزن

 

در این مقاله ارتباط ال-کارنیتین با کاهش وزن را توضیح خواهیم داد. ال-کارنیتین مولکولی است که در اکسیداسیون اسیدهای چرب در میتوکندری دخیل است. ال-کارنیتین اسیدآمینه ای غیرضروری تشکیل شده از دو اسیدآمینه ال-لیزین و ال-متیونین است. این اسید آمینه در مواد غذایی شامل ماهی، شیر و مرغ به طور طبیعی موجود است، همچنین می توان از طریق مکمل آن را مصرف کرد. ال-کارنیتین اغلب توسط افراد ورزشکار برای کاهش وزن، افزایش حجم عضلات و بهبود قدرت استقامت ورزشی استفاده می شود. ال-کارنیتین با انتقال مولکول های چربی به درون میتوکندری(محل سوختن مولکولهای چربی) به کاهش وزن وآزادسازی انرژی کمک می کند. این فرآیند انتقال موجب سوختن مولکولهای چربی درون میتوکندری و آزاد سازی انرژی می شود و در نتیجه باعث افزایش توان انجام حرکات ورزشی، افزایش حجم عضلات و بهبود استقامت ورزشی می شود.

مکمل های کاهش وزن ال-کارنیتین

مکمل ال-کارنیتین توسط افرادی که دچار کمبود ذاتی ال-کارنیتین هستند و یا قصد کاهش وزن دارند مصرف می شود. کپسول و ویال های خوراکی ال-کارنیتین با عنوان "کمک به چربی سوزی" به فروش می رسد.

دوز ال-کارنیتین برای کاهش وزن

برای کاهش وزن در آغاز می توان با 1 گرم ال-کارنیتین در روز آغاز کرد و این مقدار را به مرور به 2و3 گرم افزایش داد. ال-کارنیتین را می توان 4-2 ساعت قبل از حرکات ورزشی مصرف کرد.

فواید ال-کارنیتین

  • افزایش انرژی بدن

ال-کارنیتین یکی از عناصری است که می تواند در افزایش انرژی بدن به شما کمک کند. با کمک ال-کارنیتین می توانید میزان زیادی از کالری دریافتی روزانه خود را بسوزانید و انرژی دریافت کنید. ال-کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب به درون میتوکندری ها کمک می کند، که این به نوبه خود موجب آزادسازی انرژی و افزایش توان بدنی شما می شود. انتقال اسیدهای چرب از تجمع مولکولهای چربی در بدن پیشگیری می کند و در نتیجه باعث جلوگیری از افزایش وزن و چاقی می شود.

  • افزایش متابولیسم

ال-کارنیتین همچنین به افزایش قابل ملاحظه سوخت و ساز بدن کمک می کند. افزایش متابلیسم موجب تجزیه چربی ها و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. به گفته متخصصان، افراد زیادی به علت کندی متابولیسم دچار افزایش وزن و چاقی می شوند.

  • کاهش سریعتر وزن

ال-کارنیتین به ارسال مولکولهای چربی به درون میتوکندری ها کمک می کند تا بتواند به عنوان انرژی استفاده شود. به گفته متخصصین حوزه سلامت، اضافه کردن L-کارنیتین به رژیم غذایی کمک خواهد کرد که نتایج سریعتر کاهش وزن را در یک دوره کوتاه تر به دست آورید. در کارآزمایی های بالینی صورت گرفته در این زمینه مشخص شد افرادی که ال-کارنیتین مصرف می کنند نسبت به سایر افراد سریعتر وزن کم می کنند.

  • ساخت عضلات و تقویت استخوانها

ال-کارنیتین به سوختن مولکولهای چربی کمک می کند که این امر خود باعث کاهش بافت چربی و افزایش توده عضلات می شود. انرژی حاصل از اکسیداسیون اسید های چرب باعث افزایش قدرت عضلانی می شود. هنگام ورزش، عضلات شما دچار از هم گسیختگی می شوند و در زمان استراحت، این عضلات به فیبرهای قوی تر بازسازی می شوند.

  • بهبود بیماریهای قلبی

افرادی که از آنژین قلبی رنج می برند می توانند برای پیشگیری از درد و سنگینی قفسه سینه در هنگام ورزش از L-کارنیتین استفاده کنند. L-کارنیتین همچنین می تواند به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و بیماران مبتلا به حمله قلبی کوچک کمک کند.

 

شرکت بنیان سلامت کسری، اقدام به تولید ویال های خوراکی ال-کارنیتین با دوزهای 1000، 2000 و 3000 نموده است و با عنوان مکمل های ورزشی و لاغری قابل تهیه از داروخانه های سراسر کشور است.

 

 

http://www.stylecraze.com