چرا باید ال-آرژنین مصرف کرد؟

ال-آرژنین چیست؟

ال- آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری موجود در بدن است که معمولا بدن انسان به طور طبیعی این آمینواسید را تولید می کند، اما مکملی مهم برای بدنسازان و ورزشکاران محسوب می شود. آرژنین در محصولات غذایی مانند دانه ها، گندم، آجیل، مرغ، محصولات لبنی، ماهی و گوشت قرمز وجود دارد.


برای آشنایی با مکمل ال آرژنین 1000 به صفحه آن مراجعه کنید.


 

مزایای ال-آرژنین

ال-آرژنین به دلیل خاصیت سنتزپروتئین ، برای ورزشکاران بسیار مفید است. همچنین به عنوان سوبسترا برای تولید اکسید نیتریک عمل می کند. علاوه بر این، در رشد توده عضلانی و عملکرد سلولی ، درمان فشار خون بالا، اختلال نعوظ و نارسایی احتقانی قلب موثر است.

رشد عضلات

ال-آرژنین برای بدنسازان بسیار مفید است. عملکرد اصلی آن سنتز پروتئین جهت کمک به رشد عضلات است. همانطور که توده عضلانی بدن افزایش می یابد، ال-آرژنین باعث تقویت آزاد سازی هورمون رشد شده و به افزایش متابولیسم چربی کمک می کند. ال-آرژنین قدرت بدنی را افزایش داده و با از بین بردن چربی های اضافی ذخیره شده در زیر پوست موجب سلامت بدن می شود.

افزایش توان و مقاومت  ورزشی

ال-آرژنین همچنین به افزایش قدرت عضلانی و ایجاد توده عضلانی کمک می کند و به عنوان یک سوبسترا برای اکسید نیتریک عمل می کند. زمانی که اکسید نیتریک در بدن آزاد می شود، دیوار عضله ای را که سلول های خونی را گسترش می دهد، آرام می کند. این امر به ورزشکاران در طول تمرینات شدید کمک می کند، زیرا جریان خون درعضلاتشان افزایش می یابد و به این ترتیب باعث بهبود عملکرد آن ها می شود. افزایش خون رسانی درعضلات باعث می شود که مقدار کافی مواد مغذی و اکسیژن برای مدت زمان بیشتری به عضلات عرضه شود. در نتیجه عضلات را از آسیب محافظت کند. ال-آرژنین به کنترل فشار خون نیز کمک می کند که عملکرد مطلوب در طول ورزش را تضمین می کند.

تقویت سیستم ایمنی

بدن سازی، وزنه برداری، و دیگر فعالیت های شدید، خطر استرس فیزیکی و روانی را افزایش می دهد. برای ورزشکاران مهم است که مکملی که سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت و از بیمار شدن آنها جلوگیری کند، دریافت کنند. ال-آرژنین باعث افزایش سلامتی عمومی ورزشکاران با تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و به همین دلیل مصرف روزانه آن توصیه می شود.


برای آشنایی با محصولات تقویت سیستم ایمنی کلیک کنید!


اگرچه ال-آرژنین در میان بدنسازان بسیار محبوب است، اما می تواند برای بهبود سلامت کلی مورد استفاده تمامی افراد قرار گیرد.

 مکمل ال-آرژنین می تواند به افراد در بهبود صدمات مفید واقع شود. استفاده از این مکمل همچنین به کنترل کلسترول و فشار خون کمک کند، همچنین محرک رشد است و قدرت بدن و توده عضلانی را افزایش می دهد. ال-آرژنین به طور طبیعی در شیر، تخم مرغ، گوشت، گردو، پروتئین سویا و بادام زمینی موجود است، در حالی که مکمل ها برای مصرف به صورت کپسول، قرص و پودرو ویال خوراکی در دسترس هستند.

 

fitnesshealth.co/blogs/sports-nutrition/when-and-why-you-should-use-l-arginine-for-fitness