فواید مکمل ویتامین D

 

مکمل ویتامین D بسیار حیاتی است زیرا باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. ویتامین D، جزو ویتامینهای محلول در چربی است که در برخی از غذاها وجود دارد و برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. ویتامین D3 به نام کوله کلسیفرول و ویتامین D2 شناخته می‌شود. هر دو ترکیب را می‌توان از طریق رژیم غذایی و مکمل های غذایی استفاده کرد. میزان ویتامین D که از راه مواد غذایی به بدن می رسند، کمتر از میزان نیاز بدن است بنابراین می توان از راه مصرف مکمل های ویتامین D (محصولات شرکت بنیان سلامت کسری) و نور آفتاب کمبود این ویتامین را جبران کرد.

قطره Kid3 BSK حاوی ویتامین D مناسب برای نیاز روزانه کودکان و قطره ویتامین Kid3fort BSK D مناسب برای افراد بزرگ‌سال و کودکان، جهت تأمین نیاز روزانه و جبران کمبود ویتامین D فرموله شده است.

مزایای مکمل های ویتامین D

در ادامه این مقاله، به برخی از مزایای ویتامین D می‌پردازیم:

  • استخوان قوی‌تر

هنگامی‌که شما به داشتن استخوان‌های قوی فکر می‌کنید، کلسیم اولین گزینه‌ای است که به ذهنتان خطور می‌کند. کلسیم عامل اصلی سلامت استخوان و افزایش تراکم معدنی استخوان است، اما اهمیت ویتامین D را نباید نادیده گرفت. تحقیقات نشان داده است که ویتامین D یک محرک قوی برای ذخیره‌سازی کلسیم در استخوان‌ها است که آن‌ها را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند. اگر ویتامین D به‌اندازه کافی مصرف نکنید، بدن شما شروع به کاهش یا توقف کلسیم در استخوان‌ها و بازگرداندن کلسیم از استخوان‌ها به جریان خون می‌کند. باگذشت زمان، این چرخه استخوان‌های شمارا تضعیف می‌کند و خطر ابتلا به شکستگی را افزایش می‌دهد. برای پیشگیری از این اتفاق استفاده از مکمل‌های ویتامین D می‌تواند مناسب باشد.

  • سلامت مو

ویتامین دی به کاهش استرس و تقویت سلامت روان کمک می‌کند همچنین به پیشگیری از ریزش موی ناشی از استرس و استحکام تارهای مو کمک می‌کند. درواقع ویتامین D در فولیکول موهای سالم مشاهده می‌شود درحالی‌که ریشه موهای ضعیف و ناسالم فاقد ویتامین دی هستند.

  • تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن شما مسئولیت سلامتی شمارا بر عهده دارد. ویتامین D برای سیستم ایمنی مفید است و کمبود ویتامین دی موجب آسیب به سیستم ایمنی و افزایش دفعات ابتلا به بیماری می‌شود.

 

  • کمک به کنترل فشارخون

ابتلا به فشارخون بالا می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های متعدد دیگر مانند نارسایی‌های قلبی-عروقی شود. بنابراین کنترل فشارخون برای حفظ سلامتی لازم است. ازآنجایی‌که ویتامین دی تأثیرات مثبتی در سلامت روان دارد، بنابراین می‌تواند تأثیرات چشمگیری در تعادل فشارخون و کاهش نیاز به داروهای تجویزی بگذارد.

کنترل دیابت

بر اساس شواهد و یافته‌های علمی، سطح معنی‌داری از ویتامین D می‌تواند به کنترل دیابت کمک کند. ازآنجایی‌که ویتامین دی به تعادل قند خون کمک می‌کند درنتیجه می‌تواند در پیشگیری و کنترل دیابت مؤثر باشد. همچنین کسانی که دیابت ندارند می‌توانند از ویتامین D سود ببرند زیرا سطح قند خون نرمال باعث بهبود سلامت کلی می‌شود و به تعادل وزن کمک می‌کند.

 

چه کسانی ممکن است نیاز به ویتامین D مکمل داشته باشند؟

توانایی پوست برای تبدیل ویتامین دی به شکل فعال آن در سن 20 سالگی شروع به کاهش می‌کند. با افزایش رشد ویتامین D در بدن کاهش می‌یابد. در 65 سالگی، تولید ویتامین D بدن تقریباً 60 درصد کاهش می‌یابد. رژیم غذایی نامناسب، یائسگی و کمبود آفتاب نیز منجر به کمبود ویتامین D می‌شود. تقریباً همه بزرگ‌سالان به‌ویژه زنان یائسه و کسانی که به‌طور پیوسته از ضد آفتاب استفاده می‌کنند نیاز به مصرف مکمل ویتامین دی دارند.

 

https://feelawesomecompany.com

مطالب مرتبط