فواید ال-آرژینین

 

اسید آمینه L-آرژنین، به طور طبیعی در گوشت، آجیل و برخی از محصولات لبنی یافت می شود و به عنوان یک اسید آمینه نیمه ضروری محسوب می شود. طبق گفته موسسه ملی بهداشت، بدن معمولا سطح کافی این ترکیب را تولید می کند، اما برای افرادی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند، مصرف مکمل آن ممکن است لازم باشد.

کاهش فشار خون

ال-آرژنین به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون کمک می کند. L-arginine یک پیش ساز  طبیعی برای ترکیب اکسید نیتریک است که از گرفتگی شریانها پیشگیری کرده و مانع از تنگ شدن عروق می شود. این امر به نوبه خود به کاهش فشار خون کمک میکند.

درمان بیماری عروق کرونر

موسسه ملی سلامت گزارش می دهد که "شواهد علمی کافی" برای استفاده از ال-آرژینین در درمان بیماری های عروق کرونر وجود دارد. با توجه به اطلاعات MedlinePlus، مکمل های آرژنین به بهبود استقامت ورزشی و افزایش جریان خون به شریان ها در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر کمک می کند. آرژنین همچنین می تواند از درد قفسه سینه و یا آنژین صدری مربوط به بیماری عروق کرونر جلوگیری کند.

درمان نارسایی مزمن

طبق نظر MedlinePlus، آرژنین ممکن است به کاهش علائم نارسایی احتقانی قلب کمک کند. آرژینین می تواند موجب بهبود عملکرد قلب و افزایش توان ورزشی شود.

تسکین میگرن

میگرن یا سردردهای شدید اغلب همراه با تهوع، حساسیت نور و تحریف بصری است که اغلب به روشهای درمان متعارف مقاوم می باشد. با توجه به استنادات و مقالات علمی، L-arginine می تواند در کنار ایبوپروفن، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مورد استفاده قرار گیرد تا سردرد میگرنی را کاهش دهد.

سلامت جنسی

متخصصان به طور گسترده ای مکمل های ال- آرژنین را به عنوان درمان های جایگزین برای اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی در مردان توصیه می کنند. L-arginine ميتواند خون را به اندام تناسلي افزايش دهد، در نتيجه پاسخ جنسي را افزايش مي دهد. L-arginine به طور موثر درمان اختلالات نعوظ را در مقایسه با سایر محصولات، از جمله اسید آمینه گلوتامات به میزان بیشتری بهبود می دهد.

مکمل ال-آرژنین شرکت بنیان سلامت کسری، دارای کاربردهای بسیاری در زمینه بدنسازی، افزایش قوای بدنی ورزشکاران، افزایش قدرت عضلات و بهبود عملکرد جنسی آقایان می باشد.