راههای درمانی اوستئوآرتریت مفاصل ران

در بیماری اوستئوآرتریت، غضروف ها در محل مفاصل از بین می روند، که به دنبال آن مفاصل بر روی یکدیگر ساییده شده و باعث ایجاد درد و سفتی در محل مفاصل می شود. درمانهای اوستئوآرتریت شامل استفاده از دارو و حرکات ورزشی و مراقبتهای روزانه می شود. در برخی از موارد نیز برای بهبود درد و تحرک مفاصل، از روش جراحی استفاده می شود. بیماری اوستئوآرتریت به صورت پیش رونده می باشد و با گذر زمان مقدار بیشتری از غضروف ها از بین می روند. برخی از بیماران مبتلا به اوستئوآرتریت با استفاده از روشهای مراقبتی و جراحی از عود بیماری جلوگیری می کنند.

دارو برای کنترل درد

مدیریت درد یکی از روشهای درمان اولیه برای آرتریت روماتوئید است. برای افراد مبتلا به علائم خفیف، داروهای بدون نسخه ایبوپروفن، استامینوفن یا ناپروکسن ممکن است درد را کنترل کند. این داروها دارای اثرات ضد التهابی نیز هستند، بنابراین آنها ممکن است تحریک اعصاب را کاهش دهند.

ترکیب آووکادو و سویا

ترکیب طبیعی آووکادو(یک قسمت) و عصاره سویا(دو قسمت)، ترکیبی مفید و موثر برای کاهش التهاب ،سفتی و درد مفاصل است. ترکیب ASU مورد مطالعه گسترده  در اروپا قرار گرفت، که در آن به منظور درمان اوستئوآرتریت استفاده شد. نتایج این مطالعات نشان داد که ترکیب آووکادو و سویا موجب ارتقای بهبود مفاصل و کاهش درد می شود و نیاز به جراحی مفاصل را کاهش می دهد.

یک متا آنالیز در سال 2008 نشان داد که ASU علائم OA (اوستئوآرتریت) را بهبود می بخشد و استفاده از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NDAID ها) را کاهش داده یا از بین می برد.

محصول آوسوی شرکت بنیان سلامت کسری، حاوی ترکیب آووکادو و سویا است که با هدف کاهش درد و سفتی عضلات، کاهش نیاز به جراحی، پیشگیری از تحلیل غضروفها و کاهش مصرف ضددرد های استروئیدی و غیر استروئیدی فرموله شده است.

تزریق

برخی از پزشکان برای کاهش درد، تزریق را پیشنهاد می کنند. ماده تزریق شونده شامل:

هیالورونیک اسید: اسید هیالورونیک ماده ای لوبریکانت کننده است که انعطاف پذیری را برای مفاصل شما فراهم می کند و سفتی را کاهش می دهد، اما FDA تزریق هیالورونیک اسید در محل مفاصل ران را تایید نمی کند.

تزریق استروئید: تزریق کورتیکواستروئید می تواند التهاب و تورم در ران را کاهش دهد که باعث کاهش درد می شود. اما این تزریق ممکن است استخوان های اطراف را نیز شکننده کند. همچنین تسکین درد ممکن است موقتی باشد.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت: برخی از ورزشکاران از این روش درمانی استفاده می کنند. در این نوع تزریق، نمونه  خون فرد بیمار را استفاده می کنند. سپس پلاسمای غنی از پلاکت را به قسمت آسیب دیده غضروف تزریق می کنند تا درد را از بین برده و بهبودی را تسریع کند.

فیزیوتراپی و تمرینات  کششی برای آرتریت روماتوئید

درمان با فیزیوتراپی

درمان با فیزیوتراپی به شکل مداوم به کاهش درد، انعطاف مفاصل و کند شدن روند بیماری کمک می کند. تمرینات مناسب ورزشی شامل: یوگا، تای چی، دوچرخه سواری ثابت و شنا می باشد.

تمرینات کششی

کشش به طور منظم به از بین بردن سفتی مفاصل ، درد و التهاب کمک می کند. تمام حرکات کششی باید به آرامی انجام شود. اگر احساس درد دارید، کشش را متوقف کنید. هنگام ورزش، احتیاط کنید. اگر بعد از چند روز اول تمرین احساس درد نکنید، به تدریج وقت این فعالیت را افزایش دهید.

https://www.healthline.com