آیا باید در زمستان ویتامین D را مصرف کنید؟

از آنجایی که تولید ویتامین D بوسیله یک واکنش شیمیایی در زمانیکه پوست ما در معرض آفتاب قرار می گیرد، اتفاق می افتد، اکثر افراد مخصوصا کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند در تمام زمستان میزان بسیارکم ویتامین D تولید می کنند.

 آیا می توانیم با خوردن غذاهایی با ویتامین D بالا این نیاز را تامین کنیم؟ آیا  باید مکمل را مصرف کنیم؟

طبق گزارش بهداشت کانادا، بزرگسالان زیر 70 سال به 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز نیاز دارند، در حالیکه در افراد 70 ساله و بیشتر نیاز به 800 واحد در روز است. با توجه به میزان نیاز ویتامین D دریافت آن تنها با رژیم غذایی دشوار است زیرا غذاهای بسیارکمی ویتامین D بالایی دارند . ماهی های چرب (ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی) یشترین میزان ویتامین D را دارند. ویتامین D همچنین در شیر، ماست، آب برخی از سبزیجات و آب پرتقال هایی که با ویتامین D غنی شده است، یافت می شود. میزان کمی نیز در زرده تخم مرغ و مارگارین وجود دارد. ویتامین D در هیچ کدام از میوه ها، سبزیجات و غلات وجود ندارد.

به منظور مقابله با این کمبود، بهداشت کانادا توصیه می کند که تمامی بزرگسالان مکمل ویتامین D دریافت کنند.


برای مشاهده محصولات حاوی ویتامین D، به صفحه کید3 فورت مراجعه کنید.


آیا باید فقط در زمستان ویتامین D مصرف کنیم؟ بهداشت کانادا  به دو دلیل توصیه می کند که این ویتامین در تمام سال مصرف شود:

  • در تابستان، برای حفاظت از پوست از اثرات مضر خورشید،  باید کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم، و این مانع از تولید ویتامین D در پوست می شود. بهداشت کانادا پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست را در اولویت قرار می دهد، بنابراین ما باید ویتامین D را در تابستان نیز مصرف کنیم.
  • توانایی پوست برای تولید ویتامین D تحت تاثیر سن، نوع پوست و سلامت فرد است.

 

بنابرابن استفاده از ویتامینD  مناسب حائز اهمیت می باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات قطره ای KiD3، KiD3fort با پایه روغنی جهت جذب بهتر برای کودکان و لیکپ SUND3 مناسب برای بزرگسالان است.

 www.familiprix.com

مطالب مرتبط