منیزیم برای بدن ما چه فوایدی دارد؟

منیزیم برای بدن شما چه فوایدی دارد؟

یکی از مهم ترین مواد معدنی موجود در بدن شما منیزیم است.

این ماده در بیش از 600 واکنش سلولی، از ساختن دی ان ای تا کمک به انقباض عضلات، شرکت دارد. کمبود میزان منیزیم در بسیاری از مشکلات مانند ضعف، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی نقش دارد.


برای اطلاعات بیشتر درباره محصولات حاوی منیزیم شرکت بنیان سلامت کسری، به صفحه مگنترا مراجعه کنید.


کمک به بهبود عملکرد مغز

منیزیم نقش مهمی در فرستادن سیگنالهایی بین مغز و بدن ایفا می کند.

منیزیم کنترل کننده رسپتورهای NMDA است که در سلولهای عصبی شما یافت می شوند و به رشد مغز، حافظه و یادگیری کمک می کند. در بزرگسالان سالم، منیزیم داخل رسپتورهای NMDA قرار می گیرد و از آنها درمقابل سیگنالهای ضعیف که ممکن است سلولهای عصبی را به صورت غیرضروری تحریک کنند، محافظت می کند.

وقتی که میزان منیزیم بدن شما کم است، رسپتورهای NMDA  کمتری مسدود می شوند و این موضوع به معنی آن است که آنها بیشتر از حد لازم مستعد تحریک غیرضروری هستند. این نوع از تحریک پذیری بیش از حد می تواند سلولهای عصبی را از بین ببرد و باعث آسیب مغزی شود.

کمک به حفظ ضربان قلب منظم

منیزیم برای داشتن ضربان قلب منظم بسیار مهم است. این ماده به صورت طبیعی با کلسیم رقابت می کند که این موضوع برای تولید انقباضات قلب ضروری است.

وقتی کلسیم وارد ماهیچه های قلب شما می شود، باعث تحریک فیبرهای عضلانی می شود. منیزیم با تاثیر کلسیم مقابله می کند و به آرامش این سلول ها کمک می کند.

این تعلامل میان کلسیم و منیزیم در سلولهای قلب شما باعث داشتن ضربان قلب منظم و سالم می شود. وقتی میزان منیزیم بدنتان کم باشد، کلسیم باعث تحریک پذیری بیش از حد سلولهای ماهیچه قلب شما می شود. یکی از علائم رایج آن ضربان قلب تند و یا نامنظم است که می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد. پمپ سدیم-پتاسیم، آنزیمی است که باعث ایجاد پالس های الکتریکی میشود و برای عملکرد مناسب در این امر به منیزیم نیازمند است. پالس های الکتریکی مخصوصی می توانند در ضربان قلب شما موثر باشند.

کمک به تنظیم انقباض ماهیچه ها

منیزیم همچنین در تنظیم انقباضات ماهیچه ای نقش موثری ایفا می کند.

درست مثل عملکردش در قلب، منیزیم به عنوان یک مسدودکننده کلسیم برای آرامش بخشیدن به ماهیچه ها عمل می کند. در ماهیچه های شما کلسیم به پروتئین هایی مانند تروپونین C و میوزین متصل می شود. این فرآیند باعث تغییر شکل این پروتئین ها که انقباض ایجاد می کنند، می شود. منیزیم برای اتصال به نقاط مشترک با کلسیم رقابت می کند تا به آرامش عضلات شما کمک کند.

اگر بدن شما منیزیم کافی برای رقابت با کلسیم نداشته باشد، عضلات شما ممکن است بیش از حد منقبض شوند که این موضوع باعث گرفتگی یا اسپاسم عضلات می شود. به همین دلیل معمولا منیزیم برای درمان گرفتگی عضلات پیشنهاد می شود.

منیزیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند

مطالعات نشان می دهد استفاده از منیزیم می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند.

یک بررسی بر روی 34 مطالعه علمی نشان میدهد که به طور متوسط میزان 368 میلی گرم منیزیم به طور موثری در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک هم در افراد سالم و هم در افراد با فشار خون بالا کمک کننده است. 

تاثیر منیزیم در کنترل قند خون در دیابت نوع دو

بیماران با دیابت نوع دو معمولا دارای میزان منیزیم کمی در بدنشان هستند، که این موضوع باعث بدتر شدن وضعیت آنها می شود. چرا که منیزیم به تنظیم انسولین کمک می کند و قند را از خون خارج کرده و برای ذخیره به سلول منتقل می کند.

سلولهای شما دارای گیرنده هایی برای انسولین هستند که برای عملکرد مناسب به منیزیم نیاز دارند. اگر میزان منیزیم بدن کم باشد سلولهای شما نمی توانند به طور موثر از انسولین استفاده کنند در نتیجه میزان قند خون افزایش می یابد.

منیزیم می تواند در کیفیت خواب موثر باشد

خواب نامناسب و بی کیفیت یک مشکل عمده در سراسر جهان است.

استفاده از منیزیم، کیفیت خواب را با کمک به آرامش ذهن و بدن شما، افزایش می دهد. این آرامش به سریعتر خوابیدن و کیفیت خواب شما کمک می کند. در یک پژوهش با بررسی وضعیت خواب 46 بزرگسال به این نتیجه رسیدند که افرادی که به صورت روزانه مکملهای منیزیم استفاده می کنند سریعتر به خواب می روند. این افراد همچنین به افزایش کیفیت خواب و کاهش علائم بی خوابی اشاره کرده اند.

منیزیم می تواند به مقابله با میگرن کمک کند

مطالعات بسیاری نشان می دهند که کمبود منیزیم ممکن است باعث ایجاد میگرن شود.

در یک آزمایش، افرادی که دچار میگرن بودند به طور چشمگیری میزان منیزیم کمتری نسبت به افراد سالم داشتند. در یک آزمایش 12 هفته ای مشاهده شد افرادی که میگرن داشتند با مصرف 600 میلی گرم مکمل منیزیم، 42% کمتر از زمانی که منیزیم مصرف نمی کردند دچار حمله های میگرن شده اند.

منیزیم می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند

کمبود میزان منیزیم بدن با افزایش علائم افسردگی مرتبط است

در یک مطالعه بر روی 8800 نفر مشاهده شد که در بین بزرگسالان با سن کمتر از 65 سال، افرادی با دریافت کمترین میزان منیزیم، 22% بیشتر از سایر افراد ریسک ابتلا به افسردگی دارند. یکی از دلایل این موضوع آن است که منیزیم به عملکرد بهتر مغز کمک می کند. مطالعات بسیاری نشان می دهد استفاده از مکمل منیزیم می تواند در کاهش علائم افسردگی موثر باشد. یافته های بعضی از این مطالعات نشان می دهد که منیزیم به اندازه داروهای ضد افسردگی موثر هستند!

شرکت بنیان سلامت کسری با تولید محصول "مگنترا"، که حاوی 300 میلی گرم منیزیم اکساید در هر ساشه خوراکی می باشد، می تواند نیاز روزانه بدن به منیزیم را تامین کرده و باعث جلوگیری از بروز کمبود آن در بدن شود. همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم، مگنترا به عنوان یک مکمل حاوی منیزیم می تواند در کاهش دردهای عضلانی، کنترل دیابت، کلسترول خون بالا، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی و... مفید و موثر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول کلیک کنید.

 منبع: 

healthline.com

ترجمه شده توسط تیم علمی شرکت بنیان سلامت کسری

 

مطالب مرتبط