دانستنی های میوه گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا میوه ای گرمسیری و بومی مناطق جنوب شرق آسیا، آمریکای لاتین، جنوب غربی هند، میانمار و اندونزی است. شکل ظاهری این میوه مانند کدو تنبل و به رنگهای سبز و زرد وجود دارد. این میوه اغلب به صورت تازه و خام استفاده نمی شود زیرا طعم آن ترش بوده و بیشتر در پخت و پز و یا محصولات دارویی استفاده می شود. این میوه با نام تمبر هندی مالابار نیز شناخته می شود.


با قرص گارسینیا کامبوجیا شرکت بی اس کی بیشتر آشنا شوید.


گارسینیا کامبوجیا امروزه به دلیل اثبات تاثیرگزاری آن در لاغری و کاهش وزن به شهرت جهانی دست یافته است. این میوه از ذخیره چربی و لیپید اضافی در بافت های چربی جلوگیری می کند. همچنین از تبدیل قند مازاد به تری گلیسیرید پیشگیری می کند، در واقع هیدروکسی سیتریک اسید موجود در پوست این میوه تبدیل قند به چربی را مهار می کند . از دیگر تاثیرات لاغری این میوه کاهش اشتها است و به این ترتیب در روند لاغری و کاهش وزن موثر است.

 

گارسینیا کامبوجیا را می توان به شکل قرص، کپسول، عصاره طبیعی میوه و پوست خشک شده آن به شکل ادویه استفاده کرد. مصرف این میوه برای افرادی که مبتلا به اختلالات کبدی، آنمی و آلرژی به این میوه هستند پیشنهاد نمی شود. همچنین مصرف این میوه در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.