تاثیر ویتامین D بر تقویت سیستم ایمنی

ویتامین D جزو عناصری است که اثرات قابل توجهی بر سیستم ایمنی داشته و می تواند عملکرد آن را تعدیل کرده و در ساخت بسیاری از پروتئین های مترشحه از سلول های ایمنی دخیل باشد که از این طریق باعث فعال سازی، تمایز و تکثیر سلول های ایمنی شود.

سلول های سیستم ایمنی توانایی ساخت ویتامین D را از پیش ساز آن دارند. بنابراین مصرف محصولات حاوی ویتامین D (به فرم کوله کلسیفرول) شرکت بنیان سلامت کسری، تولید ویتامین D در سلول های سیستم ایمنی را تقویت کرده و ویتامین D نیز از طریق تولید برخی پروتئین ها در مبارزه با عوامل پاتوژن به آنها کمک می کند.

محصول کید3 با داشتن 400 واحد ویتامین D برای تأمین نیاز روزانه کودکان و محصول کید3 فورت با داشتن 12000 واحد ویتامین D جهت اصلاح کمبود ویتامین D در بدن مفید واقع می شوند.

 با توجه به دستورالعمل حمایت های تغذیه ای در بیماران سرپایی و بستری مشکوک و یا مبتلا به کووید-19 که توسط وزارت بهداشت ارائه شده است، درمان کمبود ویتامین D در دوزهای منقسم و دفعات بیشتر در مقایسه با فرم های تزریقی یا تک دوز با دوزهای بالا در افزایش سطح سرمی این ویتامین موثرتر است. از این رو جهت درمان کمبود، می توان به راحتی از محصول کید3 فورت برای کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

مطالب مرتبط